søndag 15. april 2012

Påskeegg med decoupage

I fjor dekorerte jeg noen påskeegg med gesso og den tradisjonelle påskefargen, gul, var i fokus. I år hadde jeg lyst å prøve meg på decoupage siden jeg hadde sett det bli gjort så fint i Henrikkes blogg. Klarte ikke å få det noe særlig fint til synes jeg. Man så "foldene" etter servietten veldig godt. Det er jo ikke lett å legge servietten fint til på en buet flate. Jeg forsøkte som best jeg kunne å dekorere egget slik at det ikke skulle synes så godt. Resultatet ble jeg veldig fornøyd med da. :)

Materialer: Selve egget er de man alltid får kjøpt på daglivarebutikk, Nille e.l. i forskjellige størrelser. For å dekke over det fargerike mønsteret på egget har jeg malt med 3-4 lag med gesso før jeg brukte decoupage til selve servietten som jeg fant på Tilbords. Jeg synes det er fint med lite og diskret mønster på servietten. Langs kanten har jeg limt på blondebånd, organza- bånd og hjertebånd fra Panduro, Sommerfuglene er også fra Panduro og av Karen Marie Klip Design. Blomstene er Papirdesign og de har jeg kjøpt hos Papir i hjertet. Mulberry bladene samt hønecharmsen har jeg bestilt på Ebay. Swirlene har jeg vunnet og mener de er av designet Storyteller. :)
--------------------------------------------------------------------------
Last year I decorated some eastereggs with gesso and with the traditional eastercolour, yellow. This year I tried decoupage after seen it done so well in Henrikke's blog. I didn't make it very well, I think. The folds in the napkin appeared too much. It isn't easy to lay a napkin straight on a curved surface. I tried the best I could to decorate the egg in a way that the "folds" wouldn't show to well. The result made me satisfied. :)





Takk for besøket!
Thank you for visiting!

2 kommentarer:

  1. Kom over siden din nå i kveld. Fantastisk. Legger den til mine favoritter. Hvor kjøper du matrialene?
    Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  2. Hei, så koselig! Har nå skrevet litt mer om hvordan jeg har gjort det. Gesso får du kjøpt i diverse scrappebutikker som for eksempel en av de som er i listen min her på venstre side. :) Decoupagelakk får du kjøpt på blant annet Panduro. :) Klem fra meg. :)

    SvarSlett

Takk for at du legger inn en koselig kommentar hos meg!